Geen nieuwjaarsconcert EMM maar Rockopera

Muziekvereniging EMM uit Elshout heeft besloten om dit jaar géén Nieuwjaarsconcert te brengen. Voor het eerst in de geschiedenis presenteren Fanfare EMM en Zangkoor Confetti-Marcanto de rockopera “Passion in Concert”.

Het orkest van EMM was het afgelopen najaar erg druk met het repeteren van de muziek voor onder andere de intocht van Sinterklaas en de H. Mis op 2e Kerstdag in Elshout. Maar nog drukker waren zij met het instuderen van de 20 nummers voor “Passion in Concert”. Tot de jaarwisseling hebben het koor Confetti-Marcanto, de solisten en het orkest EMM nog elk apart gerepeteerd, maar vanaf januari 2016 wordt er ook meerdere keren per week gezamenlijk gerepeteerd. De vele repetities zijn nodig om een kwalitatief goede uitvoering te kunnen brengen van een bijzonder concert op 17 en 18 maart. Op deze dagen geven EMM en Confetti-Marcanto namelijk samen een rock uitvoering van Passion in Concert. Iedereen kent zeker de film Jesus Christ Superstar, welke eerst als musical op de planken werd gebracht in Londen en Broadway. Passion in Concert heeft een gelijkaardig thema. Het concert wordt gegeven in de theaterzaal van de Voorste Venne in Drunen . Binnenkort zullen de kaarten voor dit evenement verkrijgbaar zijn bij de Voorste Venne, ’t Oude Tramstation in Elshout en BLZ Sikkers in Drunen. EMM en Confetti-Marcanto hebben met buitengewoon veel plezier gewerkt aan de voorbereiding en zijn er dan ook van overtuigd dat u een onvergetelijke avond zult hebben.

Eén reactie

1. PROFICIAT, Iedereen die zich hiervoor ingezet heeft. Het was grandioos !! We hebben er van genoten.