Midzomer Jazz Concert

Zondag 6 juli 10.30 uur: Midzomer Jazz Concert
in ’t Rad, Kerkstraat, Elshout.

decor

EMM Elshout en Animato geven zijn op zondag 6 juli om 10.30 uur een Midzomer Jazzconcert in gemeenschapshuis ‘t Rad in Elshout.
De orkesten spelen Big Band- en Jazz-klassiekers van grootheden als Duke Ellington zoals “Don’t Get Arround Much Anymore” en “It Don’t Mean A Thing”.
Ook “Where or When” van Rogers & Hart en “Tuxedo Junction” van Erskine Hawkins worden uitgevoerd, net als “Hello Dolly” van Jerry Herman en “Everybody Needs Somebody” van de Blues Brothers. Het opleidingsorkest Animato speelt ook een tweetal swingende nummers met het Fanfare orkest samen.

Een Jazzconcert is niet compleet zonder een échte Big Band, in dit geval van het Kunstencentrum Waalwijk onder leiding van Ron Franken. Dit grote orkest speelt uit hun uitgebreide repertoire aan Big Band muziek. Van een heel andere stijl is de muziek van het Jazz trio met drums, piano en bas. Zij luisteren naar de naam Round Midnight, naar de waarschijnlijk meest uitgevoerde compositie van Thelonious Monk. Voor elke liefhebber wat wils. Dus na Jazz in Duketown en het Breda Jazz Festival zin in nog meer Jazz, en even geen voetbal? Dan is dit DE ochtend ……

Het concert is gratis toegankelijk.