Huldigingen op Midzomeravond

dre-smallHuldigingen op Midzomeravond Fanfare E.M.M Elshout

Op zaterdag 4 juli j.l vierde Fanfare E.M.M. Elshout haar jaarlijkse Midzomeravond. Deze afsluiter van het muzikale seizoen is inmiddels een goede traditie geworden om gezamenlijk met andere verenigingen de zomer in te luiden. Dit jaar werden optredens verzorgd door Opleidingsorkest Animato en het Fanfareorkest van E.M.M. Elshout. Te gast waren Brassband “Oefening en Uitspanning” uit Wijk en Aalburg en Popband “Billie” uit Drunen. Door de diversiteit in muziekgenres werd het een verrassende avond met veel gezelligheid!

dre

Zoals gewoonlijk worden op de Midzomeravond de jubilarissen van E.M.M. Elshout in het zonnetje gezet. Moniek de Jong (altsaxofoon) werd gehuldigd vanwege haar 12,5 jarig lidmaatschap bij de vereniging. Jan Vosselman (Trompet) mocht zijn 25 jarig lidmaatschap vieren. Ook voor dirigent Jan van de Sanden was het een bijzondere avond. Hij is namelijk 12,5 jaar dirigent van het Fanfareorkest van E.M.M.

Een bijzondere huldiging vond plaats voor Dré van de Sanden. Hij is maar liefst 50 jaar lid van E.M.M. In eerste instantie was hij spelend lid op trompet en cornet. Sinds Dré, 18 jaar geleden, stopte met blazen heeft hij het beheer en onderhoud van de instrumenten van E.M.M. op zich genomen. Dit vrijwilligerswerk, wat stiekem heel veel tijd kost doet Dré nog steeds met veel plezier.

Naast de jubilarissen was er ook aandacht voor het afscheid van mevr. Jo van Iersel- van de Besselaar. Zij heeft vele jaren naar volle tevredenheid voor zowel de aanschaf als het onderhoud van de uniformen van de vereniging gezorgd. In eerste instantie met haar man Frans van Iersel, en na zijn overlijden heeft Jo dit werk nog vele jaren voortgezet.

De leerlingen van de AMV-groep ontvingen op deze avond hun diploma. Zij gaan nu een instrument kiezen waarmee ze lessen gaan volgen en later in het opleidingsorkest gaan spelen. Ook de leerlingen die geslaagd waren voor hun diploma A, B zijn op deze avond in het zonnetje gezet. Bram van der Sanden ontving zijn diploma en speldje voor het behalen van zijn D-examen.

Het was een avond voor jong en oud, maar vooral een avond vol muziek en gezelligheid. Ons motto kwam goed tot z’n recht: Plezier in muziek!