Bestuur

Het bestuur van fanfare Eendracht Maakt Macht uit Elshout bestaat uit de volgende onderdelen:

• Het Dagelijks Bestuur (Voorzitter, Secretaris en Penningmeester)

• Het Algemeen Bestuur (Dagelijks bestuur, )

• De Muziekcommissie

• De Opleidingscommissie

Algemeen bestuur

Ariane
Ariane Rombouts
Vicevoorzitter
Toon Rombouts
Karel Jehoel
a.i Karel Jehoel
Ton
Orkestbegeleider
Tonnie Klerkx

Contactadres: Meerdijkpark 2 5151 KG Drunen tel: 0416 375535

Email: bestuur@fanfare-emm-elshout.nl

De Muziekcommissie

Fanfare Eendracht Maakt Macht heeft ieder jaar een aantal vaste optredens. Buiten die vaste optredens komt het regelmatig voor dat we eens iets ‘nieuws’ proberen. Zo heeft de jaarlijkse afsluiting van het seizoen ieder jaar een ander thema. En de Fanfare laat zich ook regelmatig van een andere kant zien met bijvoorbeeld een Promconcert met een rockband en een Disneyconcert met levensgrote filmbeelden.

De muziekcommissie organiseert deze concerten en activiteiten samen met de evenementencommissie. De grootste taak van de muziekcommissie is het zoeken van passende muziek bij alle evenementen van de fanfare. Soms moet er ook gekozen worden uit een lijst met verplichte werken, maar meestal is de muziekcommissie vrij in het kiezen van de muziekstukken. Op die manier is het zowel voor de muzikanten als voor de toeschouwers steeds een verrassing wat er ieder jaar weer op het programma komt.

Leden:

• Bram van der Sanden (voorzitter)
  • Jan van der Sanden
  • Reijer Den Hartog
  • Mari de Wit

Emailadres: muziekcommissie@fanfare-emm-elshout.nl

De Opleidingscommissie

De opleidingscommissie zorgt ervoor, dat de jeugd met veel plezier met muziek bezig is en houdt de onderlinge band goed in de gaten. De keuze van de muziekstukken gaat in goed overleg met haar leden.
Zij onderhoudt nauw contact met de basisschool zodat ook de school meer aandacht aan muziek kan geven. Eens per jaar geven haar orkestleden, samen met leden van het grote fanfareorkest, een voorspeelochtend of –middag op school, om aldaar het een en ander aan muziekinstrumenten uit te leggen en te laten horen. Daarbij kunnen de leerlingen op school ook instrumenten uitproberen.
De commissie zorgt met regelmaat voor een min of meer uitdagend concert, waarbij ook vaak ruimte is om solo te spelen. Zie ook de rubriek “Opleiding”.

Leden:

• Adrie de Bont (voorzitter)

Emailadres: opleidingscommissie@fanfare-emm-elshout.nl

Dirigent Fanfare-orkest: Jan van de Sanden